Köy Enstitü Çınarı Mehmet Başaran’ı da Kaybettik

EN2C3704

30155882(Soldan birinci) Köy Enstitülü son çınar olan yazar ve eğitimci Mehmet Baraşan da aramızdan ayrıldı. Yıldızı bol olsun… Pazartesi öğlen İstanbul Karacaahmet Camisindeki anmadan sonra memleketi Lüleburgaz’a defnedilecek… Ailesini ve dostlarının başı sağ olsun…KÖY ENSTİTÜ ÇINARI MEHMET BAŞARAN’ DA KAYBETTİK. AİLESİNİN VE DOSTLARININ BAŞI SAĞ OLSUN. YILDIZI ÇOK OLSUN…. (Soldan birinci)

Son röportajını da, Türk Dili Dergisi / Perşembe toplantısında benimle yapmıştı.

Çok özel biriydi Mehmet hoca…
Şair ve yazar Mehmet Başaran 1926’da Kırklareli’nin Lüleburgaz ilçesindeki Ceylanköy’de doğdu. Kepirtepe Köy Enstitüsü’nü ve Hasanoğlan Yüksek Köy Enstitüsü’nü bitirdi. Türkçe öğretmenliği yaptı ve Türkiye Öğretmenler Sendikası’nın kuruluş çalışmalarına katıldı, 1979’da emekli oldu. 1950’li ve 1960’lı yıllarda güçlenen köy edebiyatı hareketinin şiirdeki en önde gelen temsilcilerinden birisidir. İlk şiiri Köy Enstitüleri Dergisi’nde yer alan Başaran’ın çok sayıda kitabı vardır. 1970 TRT Sanat Ödülleri Yarışması başarı ödülünü alan şair, 1979 Orhan Kemal Roman Armağanı’na layık görülmüştür.
Mehmet Başaran (1926, Kırklareli – 27 Haziran 2015, İstanbul), köy edebiyatı hareketinin şiirdeki temsilcilerinden biri olan ozan, eğitimci ve yazar.
1926’da Kırklareli’nin Lüleburgaz ilçesindeki Ceylanköy’de doğdu. Kepirtepe Köy Enstitüsü’nü (1943) ve Hasanoğlan Yüksek Köy Enstitüsü’nü bitirdi (1946). Köy Enstitülü Hatun Birsen Başaran ile evlendi. Askerliğini yaparken Yedeksubay Okulu’ndan çavuşa çıkarıldı. Köy enstitüsü öğretmenliği, gezici başöğretmenlik, ilkokul öğretmenliği, Türkçe öğretmenliği yaptı, Türkiye Öğretmenler Sendikası’nın (TÖS) kuruluş çalışmalarına katıldı, 1979’da emekli oldu. 1950’li ve 1960’lı yıllarda güçlenen köy edebiyatı hareketinin şiirdeki önde gelen temsilcilerinden birisidir. İlk şiiri Köy Enstitüleri Dergisi’nde yer aldı. Adam Sanat, Gösteri, Kıyı, Varlık, Yansıma, Yazko Edebiyat, Yeditepe, Yeni Biçem, Yeni Ufuklar, Yücel gibi dergilerde şiirleri yayınlandı. Toplumcu düşünceyi didaktizme düşmeden şiirlerine sindirmeyi bildi. Şiirlerinde direnme ve umut temalarını iç içe işledi. Aynı temalar gözlem ve deneyimleriyle bütünleşmiş olarak “Ahlat Ağacı” ve “Nisan Haritası”ndan sonra şiir kitaplarına damgasını vurdu…

 

 

 

Yoruma kapalı.

shared on wplocker.com